theo header neon
De straten lopen vol. Overal mensen. Allemaal verschillend, en toch onverschillig. Iedereen loopt iedereen voorbij. En dan gebeurt het. Een gevoel. Er komt je iets tegemoet. Je kijkt op. Een man knipoogt. Een vrouw glimlacht. Een kind zwaait naar je. Iemand zegt wow. Hartelijk, vrolijk, verwonderd, ondeugend.
Een golf van reacties. Van compleet onbekenden! Dàt is het effect van een close encounter met je theo-bril. Een bril van theo blijft nooit en nergens onopgemerkt.

NEON

Kowloon, Seoul, Londen, Tokio, Las Vegas

De nacht valt over de steden. De mensen in de straten zijn zich niet bewust van wat hen boven het hoofd hangt. Een reukloos en onzichtbaar gas sluipt langzaam door glazen buizen en mengt zich met helium, krypton, argon en xenon. Een plotse gasontlading veroorzaakt een fel licht in de buizen. Felle kleuren spatten van de straatmuren en de billboards: het zijn de gloeiende neonlichtreclames die hun gloed op het gelaat van de voorbijgangers werpen.

Dat doen ook Mong Kok, Myeong-Dong, Piccadilly, Shinjuku en Strip. De vijf modellen van theo’s Neon familie. De warme gloed en heldere kleuren van de monturen doen de ogen erachter stralen, overdag én in het donker.

theo doet je gloeien!

POP ART

Breaking News: theo beroert de kunstwereld

(van TVS)

“Blikvanger in dit extra journaal: overal meldden mensen dat ze sixties-celebrities als Elvis P., Liz T., Jackie K. of Debbie H. op straat hadden gezien. Holograms, lookalikes, massahisterie, fake news? Bij nader inzien ging het telkens om gewone individuen met buitengewone brillen uit de exclusieve Pop art-familie van theo eyewear.” Tot zover het TVS persbericht.

Warhol moet ongetwijfeld ergens in hogere sferen zitten gniffelen. De namen van de 4 Pop art-modellen verwijzen naar zijn bekende sterrenportretten: Elvis, Liz, Jackie en Debbie. Voor de vette contouren, de kleuren en de rasterpunten vonden modegodenkind Tim Van Steenbergen en homedesigner Serge Bracké inspiratie bij Roy Liechtenstein.

Een TVS Pop art-bril op? Dan heb jij een neus voor kunst!

RACE TRACKS

Race rond het gezicht

The motoren brullen, de race gaat beginnen. Het publiek gaat uit zijn dak voor de nieuwste theo-reeks. Groene vlag! VROOOOOAAAW! We zijn vertrokken met een spectaculaire bocht, een grote cirkel rond het oog. Naar de hoogste versnelling voor het rechte stuk, met ingedrukt gaspedaal over de bovenbrug van de ene wenkbrauw naar de volgende. Zie je de kromming aan het einde? Een kans om in te halen! Nog een doordraaier-bocht, een laatste gevaarlijke hoek over de neusbrug en zoeffff … naadloos naar de tweede ronde!

Deze brillenreeks dankt haar ontwerp aan de buitengewone vormen van racebanen. De simpele lijnen lopen in een oneindig circuit rond het gezicht. Hou je stevig vast, je zal met topsnelheid vallen voor deze sensationele slimline monturen.

theo Shinjuku c428
theo Myeong-dong c460

PAINTER PALETTES

theo Painter Palettes

Magisch kleurenpalet

Een zwerm vogels boven het korenveld, een drip-painting (Pollock), een gekend gelaat (Warhol), geometrische rasterontwerpen (Morris), een ruimte-kleur-compositie (Huszàr), een abstracte vorm (Picasso)… Ze ontstaan allemaal op het pallet van hun schepper.

Het schilderspalet vormt de basis voor de chemie van kleuren. Vincent wist dat, broer Theo zag dat, en bij theo doen ze dat, op hun eigen(kunst)zinnige manier. Zoals schilders leggen ze één kleurlaag over de andere en creëren zo een nieuwe kleur, maar dan met een oogverblindende transparantie. Want bij theo telt 1+1=3.

PINBALL

Ogen op de bal

Ga voor het volgende doel – versla de concurrentie – behoud het momentum! Het leven is als een spel op de flipperkast. Bumpers, spinners en kickers schieten je van de ene uitdaging naar de andere, terwijl lichtjes en geluiden om je aandacht schreeuwen. Het avontuur is opwindend, maar het spel kan intens zijn. Waar kijk je? Waar schiet je? Net wanneer je de controle dreigt te verliezen … ahhhh … pak je een zalig moment op de wire ramp. Je bal is veilig, je krijgt enkele seconden om op adem te komen en je focus te herwinnen. Handen terug aan de knoppen in 3 – 2 – 1, je kan het!
De intrigerende karakteristieken van de flipperkast inspireerden de nieuwste theo-reeks. Een flitsend ‘speelveld’ van acetaat voor de bovenste helft, een ‘wire ramp’-vorm voor de onderkant, ‘balgaten’ in de uiteinden van de tempels. Laat dit ontwerp een vriendelijke herinnering zijn: wanneer het leven intens wordt, zoek dan de wire ramp en neem een momentje om te ademen!

The Somers Story

Wim Somers werkte aanvankelijk als opticien in een winkel. De vonk sloeg over toen hij Jamme ontmoette, zijn toekomstige vrouw. Ze droomden van een leven en een brillenwinkel samen. In 1981 openden ze Somers Optiek in het bruisende centrum van Antwerpen.

De winkel was – zoals toen gebruikelijk was – gevuld met klassieke monturen van traditionele monturenmakers en kende best wel succes. Toch voelden ze de behoefte aan iets meer, iets anders… Vrij veel mensen kwamen er over de vloer, maar liepen ook weer buiten, op zoek naar iets nieuws en unieks; opbeurend, vrolijk en leuk. En liefst met een vleugje kleur!

Die zomer rijpte er een idee dat de brillenindustrie voor altijd zou veranderen…

THEO’S VISION

We want to change the way the world looks, one smile at a time.

THEO’S MISSION

We create happiness for people’s faces.

Meer informatie over
theo eyewear

www.theo.be